Review Drama : Halalkan Hati Yang Ku Curi

Assalamualaikum



Gambar Google


Siapa tengok drama TV3 ni ? Zati tengok jugak , mula-mula takde lah layan sangat cerita ni. Sebab nya menyampah tengok Isha tu berlagak sangat! Tapi bila dah lama-lama tengok best pulak! Pada pendapat zati lah , drama ni banyak pengajaran nya.

Gambar Google


Okay untuk yang korang tak tahu lagi , drama ni di adaptasi dari novel by Mia Kiff . Barisan pelakon utamanya ialah , Isha ( Farah Nabila ) dan  Faiq ( Alif Aziz ) . Berbalik pada cerita ni, pada pendapat zati , cerita ni banyak mengajar erti kehidupan sebenar.

Antara yang zati nampak nilai pengajaran dalam drama ni ialah :

1. Tak perlu sombong atau bongkak dengan kekayaan atas dunia.
2. Tak perlu pandang rendah atau pandang hina pada orang-orang miskin.
3. Sentiasa ingat pada Pencipta kita iaitu Allah swt .
4. Sentiasa hormat dengan orang yang lebih berusia dari kita.
5. Mesti ada sifat sentiasa berusaha untuk diri sendiri dan untuk kehidupan.
6. Sentiasa bersyukur dengan apa yang ada.
7. Berbelanja berpada-pada dan tak perlu boros.

Zati rasa tu je kot . Kalau korang ada tambahan komen je. Apa-apa pun drama ni bagus jugak lah kalau kita nak tengok macam mana nak bangkit semula daripada zaman kejatuhan! ceewwahh



3 Comments

  1. best cerita ni.. tp sakit hati je bila tgk dia biarkan org ambil anak dia.. haha

    ReplyDelete
  2. kannn banyak pengajaran drama ni. Tak menyesal tengok

    ReplyDelete
  3. aida sempat tgk beberapa episod aje.
    hingga episod asben nyer kena langgar dgn awek lama tu.
    then x dpt tgk dah.
    busy. da terlepas byk episod, tak kuasa lah nak follow dah.
    yes. kaya tak menjanjikan apa2 kalau diri tak berbudi.
    hidup mcm roda. bila2 masa aje kita boleh jadi susah.

    ReplyDelete