Day 15 : Something I Don't Leave The House Without

by - Sunday, April 15, 2018

Day 15 : Something I Don't Leave The House Without


Assalamualaikum

Hari ke 15. Antara benda-benda yang zati tak kan tinggal kan kalau zati keluar rumah adalah : -

1. Wallet
  • Sebab dalam tu ada semua dokumen penting , macam kad pengenalan , kalau tinggal tu rasa macam tak selamat nak keluar rumah , kang tak pasal pasal di cop warga asing! Lagi satu ada duit dan kad bank. Macam mana nak keluar kalau duit atau pon kad bank takde kan ?


2. Phone
  • Haha yang ni wajib sangat sebenarnya! Dan dah tentu siapa pon tak kan lupa betul tak ? 


3. Air
  • Tiap kali keluar je dari rumah , zati akan bawa air masak sebotol kemana saja zati pergi. Sebab zati ni jenis kuat minum , tak kan asyik nak beli je , tak cukup haha.


4. Tisu / Towel
  • Disebab kan zati ni kuat berpeluh , so tisu atau towel kecil memang wajib bawa!


5. Wet Tissue
  • Yang ni zati selalu bawa bukan nya apa, kadang kadang kita makan, malas nak pergi basuh tangan kan, so tu lah kegunaan tisu basah ni.



You May Also Like

2 Comments

  1. dulu rajin la bawak air, sekarang dah malas dah sebab rajin sangat minum air manis

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Baca Entri Zati.
Tinggalkan komen dan Jaga Bahasa Anda Ye :)