Day 15 : Something I Don't Leave The House Without

Day 15 : Something I Don't Leave The House Without


Assalamualaikum

Hari ke 15. Antara benda-benda yang zati tak kan tinggal kan kalau zati keluar rumah adalah : -

1. Wallet
  • Sebab dalam tu ada semua dokumen penting , macam kad pengenalan , kalau tinggal tu rasa macam tak selamat nak keluar rumah , kang tak pasal pasal di cop warga asing! Lagi satu ada duit dan kad bank. Macam mana nak keluar kalau duit atau pon kad bank takde kan ?


2. Phone
  • Haha yang ni wajib sangat sebenarnya! Dan dah tentu siapa pon tak kan lupa betul tak ? 


3. Air
  • Tiap kali keluar je dari rumah , zati akan bawa air masak sebotol kemana saja zati pergi. Sebab zati ni jenis kuat minum , tak kan asyik nak beli je , tak cukup haha.


4. Tisu / Towel
  • Disebab kan zati ni kuat berpeluh , so tisu atau towel kecil memang wajib bawa!


5. Wet Tissue
  • Yang ni zati selalu bawa bukan nya apa, kadang kadang kita makan, malas nak pergi basuh tangan kan, so tu lah kegunaan tisu basah ni.



2 comments:

  1. dulu rajin la bawak air, sekarang dah malas dah sebab rajin sangat minum air manis

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca entry Zati.
Komen yang baik-baik ye!

Budi Bahasa , Budaya Kita

Total Pageviews

Instagram

Recent Comments

Top Commentators